The silver way. China, spanish America and the birth of globalisation, 1565-1815

The silver way. China, spanish America and the birth of globalisation, 1565-1815
Juan José Morales y Peter Gordon
London, Penguin Books, 2017
ISBN:9780734399434
99 páginas
Precio: 10,11€

Sinopsis: Long before London and New York rose to international prominence, a trading route was discovered between Spanish America and China that ushered in a new era of globalization. The Ruta de la Plata or «Silver Way» catalyzed economic and cultural exchange, built the foundations for the first global currency, and led to the rise of the first «world city.» And yet, for all its importance, the Silver Way is too often neglected in conventional narratives on the birth of globalization. Gordon and Morales re-establish its fascinating role in economic and cultural history, with direct consequences for how we understand China today.

Recomendados

Empresas y empresarios en la Historia de Chile: 1810-1930

Empresas y empresarios en la Historia de Chile: 1810-1930 Diego Arturo Barria Traverso y Manuel Llorca Jaña Editorial Universitaria, 2017 ISBN: 9789561125421 320 páginas

Ciudades, salud y alimentación en España (ss.XIX-XX) Número especial de la revista Historia Socia

Varios autores Valencia, Fundación Instituo de Historia Social, nº 80, 2014 ISSN: 0214-2575 Páginas: 195

La marca de la felicidad. Un recordatorio por los 60 años de la comunicación de Coca-Cola en España

Félix Muñoz La marca de la felicidad. Un recordatorio por los 60 años de la comunicación de Coca-Cola en España Madrid, Lid, 2013 ISBN: 978-84-8356-769-2 Páginas: 189 Precio: 19,90 €

Beeronomics «How Beer Explains the World»

Beeronomics «How Beer Explains the World» Johan Swinnen y Devin Briski Oxford University Press, 2017 ISBN: 978-0-19-880830-5 192 páginas Precio: 23,50€

¿Por qué Europa conquistó el mundo?

¿Por qué Europa conquistó el mundo? Philip T. Hoffman Crítica, 2016 ISBN: 978-84-9892-903-4 352 páginas Precio: 24,90 €

The Rise of the Global Company «Multinationals and the Making of the Modern World»

The Rise of the Global Company «Multinationals and the Making of the Modern World» R. Fitzgerald Cambridge University Press, 2016 ISBN: 978-0-521-61496-2 588 páginas Precio: 29.75 €