The Birth of Economic Rhetoric. Communication, Arts and Economic Stimulus in David Hume and Adam Smith

Author: Estrella Trincado

Publisher: Palgrave Macmillan; Edición: 1st ed. 2019

This book explores and compares the works of two great economists and philosophers, David Hume and Adam Smith, considering their contributions to language, perception, sympathy, reason, art and theatre to find a general theory of rationality and economics. The author considers and analyses both figures through a range of approaches, and moves on to demonstrate how different concepts of language affect Hume’s and Smith’s idea of value and economic growth. This book contributes to a wider literature on communication and language to demonstrate that economics is linked to rhetoric and is an essential part of human nature.

 

Recomendados

The Invisible Hand? «How Market Economies have Emerged and Declined Since AD 500»

Bas Van Bavel Editorial: Oxford University Press ISBN: 978-0-19-882045-1 Páginas: 352        

Dinero y crédito en Santiago de Compostela (1768-1809). Innovación financiera y hundimiento del Antiguo Régimen monetario.

Autor: Francisco Cebreiro Ares  Biblioteca Científica del Consorcio de la ciudad de Santiago de Compostela – Editorial Andavira, 2020. ISBN: 978-84-122887-8-0 Esta obra constituye un análisis sistemático de los mercados

¿Qué hemos aprendido de las crisis económicas? Una perspectiva histórica

Autor: Juan Hernández Andreu Editorial: Delta Publicaciones La actual situación económico-social invita de nuevo a reflexionar sobre crisis y ciclos económicos en la historia, atendiendo a orígenes, desarrollo, fases o

Humanismo y Economía

Autor: Jesús Luis Paradinas Título: Humanismo y Economía. El pensamiento económico de Pedro de Valencia Año: 2015 Editorial: Universidad de Huelva Resumen: Este libro presenta el pensamiento de Pedro de

Nuevo libro de Enrique Moradiellos

Se titula Historia del mundo contemporáneo a través de sus documentos y puede ser muy útil para la docencia. Índice