Merchants and profit in the Age of Commerce, 1680-1830

merchantsPierre Gervais, Yannick Lemarchand y Dominique Margairaz (eds.)
Merchants and profit in the Age of Commerce, 1680-1830
Londres, Pickering & Chatto, 2014
ISBN: 978-1-84-893482-5
Páginas: 227
Precio: 86,53 €

Sinopsis

Merchant activity across Europe, America and China was vital to economic growth during the long eighteenth century. Using a unique data set from accounts and correspondence, contributors show the fragmented nature of merchant activity and the importance of trust-based social and cultural networks. Case studies from the ‘Age of Commerce’ include Franco-British attempts to recall Chinese debt in 1779-80, the price signals between Spain and colonial South America and the risk avoidance strategies of tobacco-planters in early national period America.

Recomendados

Tele-revista y la Transición. Un programa de la televisión suiza para emigrantes españoles (1973-1989)

Luís Manuel Calvo Salgado, Concha Langa Nuño y Moisés Prieto López Madrid / Frankfurt, Iberoamericana / Vervuert, 2015 ISBN: 9788484898658 Páginas: 704 Precio: 56,00 €

The Spanish Enlightenment revisited

  Jesús Astigarraga (ed.) Colección: Oxford University Studies in the Enlightenment (2015-2). Oxford: Voltaire Foundation, 2015. ISBN: 978-0-7294-1160-8 Páginas: XII + 320 Precio: 82,00 euros

La hacienda militar del estado carlista (1833-1840) «El cuerpo administrativo militar»

La hacienda militar del estado carlista (1833-1840) «El cuerpo administrativo militar» Eduardo Ramos Redondo Ministerio de Defensa, 2016 ISBN: 978-84-9091-157-0 385 páginas Precio: 10 €

Historia agraria y políticas agrarias en España y América Latina desde el siglo XIX hasta nuestros días

Historia agraria y políticas agrarias en España y América Latina desde el siglo XIX hasta nuestros días Germán Carrillo y Justo Cuño Bonito Madrid, Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación,

La era de las expectativas limitadas

La era de las expectativas limitadas Paul R. Krugman Barcelona, Ariel, 2016 ISBN: 9788434423619 235 páginas Precio: 15’90 €

The moral economy. Poverty, credit, and trust in Early Modern Europe

James Taylor Cambridge, Cambridge University Press, 2014. ISBN: 9781107603707 Páginas: 320 Precio: 25,70 €