Brands, geographical origin, and the global economy. A history from the Nineteenth

Brands, geographical origin, and the global economy. A history from the Nineteenth Century to the present
David M. Higgings
Cambridge, Cambridge University Press, 2018
ISBN: 9781139507059
368 páginas
Precio: 109.24 €

Sinopsis: Indications of geographic origin for foodstuffs and manufactures have become an important source of brand value since the beginnings of globalization during the late nineteenth century. In this work, David M. Higgins explores the early nineteenth-century business campaigns to secure national and international protection of geographic brands. He shows how these efforts culminated in the introduction of legal protocols which protect such brands, including, ‘Champagne’, ‘Sheffield’, ‘Swiss made’ watches and ‘Made in the USA’. Higgins explores the major themes surrounding these indications, tying in the history of global marketing and the relevant laws on intellectual property. He also questions the effectiveness of European Union policy to promote ‘regional’ and ‘local’ foods and why such initiatives brought the EU in conflict with North America, especially the US He extends the study with a reflection on contemporary issues affecting globalization, intellectual property, less developed countries, and supply chains.

Recomendados

Guerra ¿para qué sirve? “El papel de los conflictos en la civilización, desde los primates hasta los robots”

Guerra ¿para qué sirve? “El papel de los conflictos en la civilización, desde los primates hasta los robots” Ian Morris Ático de los Libros, 2017 ISBN: 978-84-16222-16-2 640 páginas Precio:

Strategies for Shaping Territorial Competitiveness

Jesús M. Valdaliso y James R. Wilson Routledge, 2015 ISBN: 978-13-877771-2 Páginas: 262 Precio: $155.00

La siderurgia de Sagunto durante el primer franquismo

La siderurgia de Sagunto durante el primer franquismo (1940-1958) Ana María Quílez Pardo Valencia, Universitat de Valencia, 2016 ISBN: 9788437099835 189 páginas Precio: 15 €

Keynes vs Hayek. El choque que definió la Economía moderna

Keynes vs Hayek. El choque que definió la Economía moderna. Nicholas Wapshott ISBN: 9788423425129 Barcelona, Booket, 2016 397 páginas Precio: 9,95 €

El moderno Sistema mundial I. La agricultura capitalista y los orígenes de la economía –mundo europea en el siglo XVI

El moderno Sistema mundial I. La agricultura capitalista y los orígenes de la economía –mundo europea en el siglo XVI Immanuel Wallerstein Madrid, Siglo XXI de España, 2016 ISBN: 9788432318399

El capital en el siglo XXI

Thomas Piketty Madrid, Fondo de Cultura Económica de España, 2014 ISBN: 978-84-375-0723-1 Páginas: 720 Precio: 29 €